ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

I.)     Szolgáltató, általános adatok, elérhetőségek, ügyfélszolgálat

  1. Szolgáltató neve: A Mobilpatyolat-ot üzemeltető Napimúzsa Kft

Székhely: 8174 Balatonkenese, Széchenyi utca 40.

Cégjegyzékszám: 19-09-523493

Adószám: 32148055-2-19

Levelezési cím: 8174 Balatonkenese, Széchenyi utca 40.

 Ügyfélszolgálat:

Telefonos ügyfélszolgálat: +3630 6898607

  1. Központi email cím: hello@mobilpatyolat.hu

A központi email címre érkező levelek munkaidőben 24-48 órán belül kerülnek megválaszolásra. A hétvégén vagy ünnepnapon beérkező levelek megválaszolása a hétvégét vagy ünnepnapot követő 24-48 órán belül kerülnek megválaszolásra.

I.4. Szolgáltató Internetes oldalának címe

www.mobilpatyolat.hu

  1. Általános Szerződési Feltételek elérhető:

Szolgáltató internetes oldalán.

II.)   Általános Szerződési Feltételek hatálya

A Mobilpatyolat-ot üzemeltető Napimúzsa Kft (székhelye: 8174 Balatonkenese, Széchenyi utca 40., cégjegyzékszáma: Cg. 19-09-523493; adószáma: 32148055-2-19; levelezési címe: 8174 Balatonkenese, Széchenyi utca 40, e-mail címe: hello@mobilpatyolat.hu, továbbiakban: Mobilpatyolat), felhasználói, illetve valamennyi igénybe vevő részére a jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák a A Mobilpatyolat, a Mobilpatyolat.hu felületén, illetve a Mobilpatyolat Mobil Alkalmazásokon keresztül igénybe vehető szolgáltatásokra vonatkozó alapvető jogokat és kötelezettségeket.

Jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával az ügyfél és a A Mobilpatyolat között írásbeli szerződés jön létre, mely jogviszonyt mindkét fél kölcsönösen elismeri. Az ügyfél az aláírt szerződést előzetesen megismerte, magára nézve azt kötelező érvényűnek tekinti. A szerződés mindenkori elérhetőségét az ügyfél számára a szolgáltató biztosítani köteles.

III.)           Árak/ Fizetési módok, eszközök

  1. Árak

A Mobilpatyolat aktuálisan érvényes árai megtalálhatóak a Mobilpatyolat.hu/arlista oldalon, a Facebookon (www.facebook.com/pg/MobilpatyolatDesignLaunderette/notes) illetve az Instagram kommunikációs felületeken. A Mobilpatyolat kommunikációs felületein megjelenített összegek, minden esetben a netto árakat jelölik.

Alapárai tekintetében a Mobilpatyolat 2 eltérő árazást különböztet meg:

-Magánügyfelek és egyszeri megrendelők

-Közületi- rendszeres-ügyfelek 

A Mobilpatyolat fenntartja a jogot, hogy a felhasználói árakat előzetes egyeztetés és közlés nélkül változtassa.

Mobilpatyolat fenntartja a jogot, hogy további kedvezményeket alkalmazzon a teljes ügyfélkörre vagy az általa szabadon megszabott ügyfélbázisra vonatkozóan. Az kedvezmény nyújtható közvetlen árkedvezménnyel vagy kupon- beváltáshoz kötve, illetve bármilyen más, a Mobilpatyolat által lefejlesztett eszközön keresztül.

A Mobilpatyolat.hu online felületén, illetve a Mobilpatyolat Mobil Alkalmazásokon a következő fizetési eszközök használhatók fel:

  1. Készpénz:

A Mobilpatyolat szállítási helyszínén lehetőség nyílik a szolgáltatások bankkártyával történő kifizetésére. Elfogadottak a következők:

  Mobilpatyolat.hu online felületén:

A felhasználóknak lehetőségük van a bankkártyával történő egyenlegfeltöltésre. A bankkártyás fizetés a Barion rendszerén keresztül történik.

IV.)           Számlázás

A Mobilpatyolatnál igénybe vett szolgáltatásokról elektronikus ÁFA-s számlát állít ki.

Számlaigénylés menete

1)

A számlaigényt emailben a hello@mobilpatyolat.hu e-mail címre szükséges elküldeni. Ez esetben az e-mail-nek tartalmaznia kell a megfelelő számlázási adatokat (név, cím, kézbesítési e-mail cím).

Foglalási szolgáltatás esetében, a szolgáltatás igénybevétele után, e-mailben, a hello@mobilpatyolat.hu e-mail címre küldheti el számlaigényét.

Fontos: A Mobilpatyolat 30 napnál régebbi tételekről semmilyen esetben nem tud számlát kiállítani! Érvényes ez az emailben megküldött számlaigényekre.

V.)  Szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos előírások, szabályok

.

VI.)         Mobilpatyolat Foglalási Rendszer

A Mobilpatyolat lehetővé teszi meghatározott platformjain keresztül a Mobilpatyolat mosoda által nyújtott mosási-szárítási ill. vasalási szolgáltatás előzetes, konkrét időpontra és helyszínre történő lefoglalását.

A Mobilpatyolat foglalási rendszer igénybevételére jogosult Felhasználó:

Minden természetes vagy jogi személy. Mindazonáltal, a Mobilpatyolat foglalási rendszer igénybevételére jogosult Felhasználók közül csak azok részére válik lehetővé a sikeres foglalás a Mobilpatyolat foglalási rendszerén belül, akik a naptárban, email-ben vagy telefonon sikeresen foglaltak időpontot.

A Mobilpatyolat foglalási rendszerét az alábbi platformon keresztül veheti igénybe a foglalási rendszer igénybevételére jogosult ügyfél:

Mobilpatyolat.hu online felület.

Díjszabás

Foglalási díj: A foglalásnak, mint a Mobilpatyolat által nyújtott kényelmi szolgáltatásnak, jelenleg külön, az előre lefoglalt szolgáltatás árának összegén felüli díja nincs. Ellenben Mobilpatyolat fenntartja a jogot, hogy a későbbiekben, akár a Mobilpatyolat foglalási rendszer igénybevételére jogosult ügyfelek előzetes tájékoztatása nélkül is, a fent definiált foglalás díját bevezesse.

Foglalás lemondása

Sikeres lemondás: Sikeres lemondásnak minősül, ha a foglalásra jogosult ügyfél a lefoglalt időpont előtt legalább 2 órával törli foglalását a Mobilpatyolat foglalási rendszeréből. Ez esetben a szolgáltatás díja nem kerül felszámolásra.

Sikertelen lemondás: Sikertelen lemondásnak minősül, ha a foglalásra jogosult ügyfél a lefoglalt időpont előtt kevesebb, mint 2 órával (120 perc) törli foglalását a Mobilpatyolat foglalási rendszeréből. Ez esetben, a korábban a foglalás végrehajtásának időpontjában, a foglalásra jogosult ügyfél a kézbesítési díj fizetésére kötelezett.

Számlázás

Számla igénylésére a Mobilpatyolat foglalási rendszerben lefoglalt időpontot követően van lehetőség.

Mind a .Mobilpatyolat.hu felületén keresztül, mind a Mobilpatyolat mobiltelefonos alkalmazáson (IOS vagy Android) keresztül történő foglalásoknál:

– a sikeresen felhasznált foglalásokra vonatkozó számlát az foglalást végrehajtó Felhasználó emailben jogosult a számlát kézhez kapnia.

30 napnál régebbi tételekről nem áll módunkban számlát kiállítani. 

VII.)    Reklamáció, hibabejelentés

A Mobilpatyolat működésével kapcsolatos panaszokat, reklamációkat, hibabejelentéseket írásban az hello@mobilpatyolat.hu email címen áll módunkban fogadni vagy telefonon a 0630 6898607-es telefonszámon.

Az hello@mobilpatyolat.hu email címre érkező levelek munkaidőben, 24-48 órán belül kerülnek megválaszolásra. A hétvégén vagy ünnepnapon beérkező levelek megválaszolása a hétvégét vagy ünnepnapot követő 24-48 órán belül történik.

  1. Hozom-Viszem szolgáltatás

Hozom-viszem szolgáltatás definíciója: Hozom-viszem szolgáltatás definíciója: Tisztítandó textilek és ruhaneműk felvétele megrendelési címen a Szolgáltató sofőre által. Az elszállítást követően a Szolgáltató mosási és szárítási szolgáltatást nyújt és ezt követően, legkevesebb 24 óra elteltével visszaszállítja ugyanazon címre.  

Hozom-viszem szolgáltatás nyújtásának helyszíne:

Hozom-viszem szolgáltatást nyújtó cégek (későbbieknek Szolgáltató):

Hozom-viszem szolgáltatás igénybevehető:

Munkanapokon, hétfőtől – szombatig

Hozom-viszem szolgáltatást igénybevételére jogosult:

Minden magán és jogi személy

Hozom-viszem szolgáltatásra vonatkozó rendelés leadása:

Mobilpatyolat.hu felületén keresztül. A Hozom-viszem menüpontban

Hozom-viszem szolgáltatás megrendelésének folyamata. Szolgáltatásra vonatkozó szabályzat

A hozom-viszem szolgáltatásra vonatkozó megrendelést az ügyfél tudja leadni a Mobilpatyolat.hu felületén, a Hozom-Viszem Menüponton belül.

A hozom-viszem szolgáltatás csak és kizárólag a fent megjelölt helyszíneken elérhető. Ebből kifolyólag, minden más területre vonatkozóan a megrendelés hibát fog jelezni „A szolgáltatás nem elérhető” hibaüzenettel.

A hozom-viszem szolgáltatás keretén belül, a felhasználó 2 szolgáltatás tud igénybe venni:

**A tisztítani kívánt textileket a megrendeléskor leadott tételeknek megfelelően szükséges külön összekészíteni.

***Az összekészített textileket a Mobilpatyolat sofőre a külön erre a célra szolgáló, fertőtlenített zsákokban  szállítja vissza..

****A Szolgáltató nem vállal felelősséget az egyes tételeknél többletként leadott textilekért. Ezeknek a mosását + szárítását nem vállalja, vagy csak extra megrendelési tételként.

Egy megrendelésen belül több tétel/szolgáltatás megrendelésére is lehetőség van.

Megrendelés/felvétel/visszaszállítás dátuma

Megrendelés: A szolgáltatás online formában történő megrendelésének leadására nincs időbeli korlátozás. A megrendelés bármikor leadható. Tárgynapon történő rendelés leadására vonatkozóan a felvételt legkorábban következő nap délelőtti időpontban tudja vállalni a Szolgáltató, abban az esetben, ha ez hétköznapi munkanapra esik.

Felvétel időpontja: A megrendelt szolgáltatás keretén belül tisztítandó textileket legkorábban a megrendelés leadásának másnapján tudja a szolgáltató felvenni. A felvételre vonatkozóan naponta két időintervallum áll rendelkezésre:

Szolgáltató nem tud felelősséget vállalni arra vonatkozóan, hogy a megrendelés során kiválasztott időintervallumon belül mikor kerül sor a textilek felvételére.

Megrendelő a megrendelés leadásával vállalja, hogy a megrendeléskor leadott időintervallum teljes egészében ő vagy az általa megbízott személy a megrendeléskor leadott címen tartózkodik.

Visszaszállítás időpontja:

A visszaszállítás időpontja szabadon választható. A szolgáltató részéről egyetlen megkötés a visszaszállítás időpontját tekintve, hogy a legkorábbi kiválasztható időpont a felvétel időpontjától számított 24 óra. (Példának okáért egy tárgynap délelőtt történő felvételre vonatkozón, a legkorábbi visszaszállítási időpont a tárgynapot követő nap délutánja).

Hozom-viszem szolgáltatás árszabása:

A hozom-viszem szolgáltatás egyes díjtételei városonként eltérhetnek.

Részletes árlista megtalálható a Mobilpatyolat.hu/hozom-viszem oldalon

Törlés:

A megrendelt tételek törlésére csak és kizárólag a megrendelés kifizetése és leadása előtt van lehetőség., melyet  a Megrendelő maga tud megtenni

A megrendelés kifizetése és leadása után, a megrendelés törlésére és a kifizetett díjak visszaigénylésére nincsen lehetőség.

Számlázás:

A hozom-viszem szolgáltatás keretén belül igénybe vett szolgáltatásokról a számlát emailben kapja a Megrendelő.

Felelősség:

  1. Szolgáltató felel azért, hogy megrendelésben leadott felvételi időintervallumban felvegye a Megrendelő által megadott címen a tisztítandó textileket.
  2. Szolgáltató felel azért, hogy megrendelésben leadott visszaszállítási időintervallumban kimosva és szárítva és adott esetben vasalva szállítsa vissza a megrendelőben leadott címre a korábban felvett textileket. 
  3. A sofőr nem ellenőrzi az előkészített zsákot a darabszám és az átadási minőséget illetően, így az elveszett, eltűnt darabokért a Szolgáltató nem vonható felelősségre. Amennyiben érzékeny, külön figyelmet igénylő, egyedi darabot ad át az ügyfél, akkor ezt köteles a sofőr felé jelezni, ill. elkülönített, megjelölt csomagban részére átadni.

.

  1. Szolgáltató nem vállalja a felelősséget a matracok, memóriamatracok, memóriapárnák, plüssállatok Mobilpatyolat gépeiben történő mosása és/vagy szárításáért. Ezért a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy elutasítsa ezeknek kitisztítását.
  2. A Mobilpatyolat gépeiben tilos a szőnyegek mosása és/vagy szárítása. Ebből fakadóan Szolgáltató elutasíthatja ezen textilek tisztítását.

Panasz/Reklamáció:

A hozom-viszem szolgáltatással kapcsolatos panasz és/vagy reklamáció leadására írásban a hello@mobilpatyolat.hu emailen keresztül van lehetőség a Megrendelési azonosító megadásával.

a) Irodai csomag: az „Alap csomag, „Prémium csomag”, és az „Executive” csomag közül tud választani. Varrásra szoruló textíliákat is megoldja a Mobilpatyolat, ezt a megjegyzés rovatban kell jelezni az időpontfoglalással együtt.

b) Ha nem „Irodai csomagot”-ot kíván megrendelni, akkor a felsorolt, szabad időpont kiválasztása után lehetősége nyílik a szolgáltatás kiválasztására is, melyek „Mosás”, „Mosás-vasalás”, „Vasalás” megnevezéssel vannak felsorolva. Varrásra szoruló textíliákat is megoldja a Mobilpatyolat, ezt a megjegyzés rovatban kell jelezni az időpontfoglalással együtt.

Mobilpatyolat által végzett aktuális szolgáltatásokat, az egyes szolgáltatások aktuális árait, a Mobilpatyolat weboldalán feltüntetett árlista tartalmazza. Megrendelő tudomásul veszi, hogy ezeket a feltételeket a Mobilpatyolat kizárólagosan jogosult meghatározni, továbbá ezeket (ár, határidő, szolgáltatás stb.) egyoldalúan módosítani, változtatni, ideértve az egyes szolgáltatásfajták megszüntetését is. Megrendelő a megrendeléssel – a megrendelés napján, az árlistán szereplő – aktuális szerződéses feltételeket elfogadja.

A szolgáltatás megrendelése:

A Megrendelő átadja a szolgáltatás tárgyát a szolgáltatások valamelyikének elvégzésére. Mobilpatyolat képviselője átveszi a tisztítandó ruhaneműt mennyiségre (mennyiségi átvétel). A szolgáltatás tárgyának átvétele a Megrendelő, vagy annak képviselője jelenlétében történik. A mennyiségi átvétel történhet: darabra vagy kilóra Mobilpatyolat által elvállalt szolgáltatásokat azok visszaszállításakor készpénzben, kártyával vagy átutalással kell kifizetni.

A szolgáltatás megtagadása:

Mobilpatyolat a szolgáltatás vállalását megtagadhatja, ha a termelési kapacitás vagy a technológiai feltételek hiánya ezt indokolja, a szolgáltatás tárgya túlszennyezett, egészségre káros hatású, bűzös, undort keltő, vagy egyéb szennyezettségű, a szolgáltatás tárgyának állapota nem teszi lehetővé a munka elvégzését, a vállalás feltételeit a Megrendelő nem fogadja el.

Mobilpatyolat felelőssége, szavatosság:

Mobilpatyolat mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy a rábízott dolgokat a lehető legjobb eredménnyel tisztítsa ki (általános szakmai elvárhatóság). Mobilpatyolat vállalja, hogy az átvett ruhadarab (textília) épségének, tartósságának megőrzése érdekében a tisztítást a lehető legalacsonyabb hőfokon végzi el. Megrendelőink tájékoztatására közöljük, hogy Mobilpatyolat a ruhaneműk mosását nagykapacitású mosó és szárítógépben végzi. Mobilpatyolat nem ellenőrzi az átvett csomagokban elhelyezett ruhaneműk darabszámát és anyagát, így a mosásból fakadó minőségromlásra vagy méretvesztésre a Mobilpatyolat felelősséget nem vállal. az összetételt feltüntető címke (pl.: pamut, gyapjú, selyem, poliészter/pamut, stb.) * Továbbá nem vállal a Mobilpatyolat felelősséget az átvett ruhákban felejtett tárgyakért, értéktárgyakért.

Abban az esetben, ha az átadott dolgot nem lehet visszaszolgáltatni (elveszett, elcserélték, ellopták, tűz martaléka lett, stb.), akkor ezért a Mobilpatyolat tartozik kártérítéssel. Egy áru akkor tekintendő elveszettnek, ha az árut a Mobilpatyolat az átadástól számított két hónapon belül nem adta vissza a Megrendelőnek a Megrendelő kérése ellenére.

A személyes adatkezelés szabályai:

A Mobilpatyolat a személyes adatokat kizárólag a szolgáltatás teljesítése, teljesíthetősége és folyamatos javítása érdekében tartja nyilván, kezeli, és ugyanilyen célból kerülnek adatfeldolgozásra is. A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény 30.§ (a) pontja alapján, nem kell bejelenteni az adatvédelmi nyilvántartásba azt az adatkezelést, amely az adatkezelővel ügyfélkapcsolatban álló személyek adatait tartalmazza.

Hozom-viszem szolgáltatás definíciója: Hozom-viszem szolgáltatás definíciója: Tisztítandó textilek és ruhaneműk felvétele megrendelési címen a Szolgáltató sofőrje által. Az elszállítást követően a Szolgáltató mosási-szárítási és-vagy vasalási szolgáltatást nyújt és ezt követően, legkevesebb 24 óra elteltével visszaszállítja ugyanazon címre.  

Hozom-viszem szolgáltatás nyújtásának helyszíne:

Hozom-viszem szolgáltatást nyújtó cég (későbbieknek Szolgáltató):

A Mobilpatyolat-ot üzemeltető Napimúzsa Kft

Hozom-viszem szolgáltatás igénybevehető:

Munkanapokon, hétfőtől – szombatig

Hozom-viszem szolgáltatás megrendelésének folyamata. Szolgáltatásra vonatkozó szabályzat

A hozom-viszem szolgáltatásra vonatkozó megrendelést a .Mobilpatyolat.hu felületén,  vagy irodai csomag esetén a Mobilpatyolat felhasználói fiókjába belépve, a Hozom-Viszem Menüponton belül.

A hozom-viszem szolgáltatás csak és kizárólag a fent megjelölt helyszíneken elérhető. Ebből kifolyólag, minden más területre vonatkozóan a megrendelés hibát fog jelezni „A szolgáltatás nem elérhető” hibaüzenettel.

A hozom-viszem szolgáltatás keretén belül, a felhasználó 3 szolgáltatás tud igénybe venni:

             Vasalás

Csak mosás /szárítás nélkül/ nem rendelhető.

**A tisztítani kívánt textileket a megrendeléskor leadott tételeknek megfelelően szükséges külön összekészíteni.

***Az összekészített textileket a Mobilpatyolat sofőrje a külön erre a célra szolgáló, fertőtlenített zsákokban szállítja vissza a tiszta textíliát.

****A Szolgáltató nem vállal felelősséget az egyes tételeknél többletként leadott textilekért. Ezeknek a mosását + szárítását nem vállalja, vagy csak extra megrendelési tételként.

Egy megrendelésen belül több tétel/szolgáltatás megrendelésére is lehetőség van.

Irodai csomag esetén a Megrendelőnek minden egyes megrendelni kívánt mosáshoz és szárításhoz ki kell választani a megfelelő mosási programot és szárítási hőfokot.

A kiválasztott mosási programokért és szárítási hőfokokért kizárólag a Megrendelő felel. A szolgáltató ezt nem ellenőrzi, illetve nem veti össze a leadott textilekkel való megfeleléssel. A kiválasztott mosási programok, szárítási hőfokok módosítására a rendelés leadása után nincs lehetőség.

A hozom-viszem szolgáltatással kapcsolatos panasz és/vagy reklamáció leadására írásban a hello@mobilpatyolat.hu emailen keresztül van lehetőség a Megrendelési azonosító megadásával.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó az Áruval vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében, vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás

Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testületi eljárás

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36
Telefonszám: 06-72-507-154
Mobil: +36 20 283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.228.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Honlap: www.bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: +36-1-488-21-31
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hunemes.brigitta@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1.
Postacím: 3300 Eger, Faiskola u. 15.
Telefonszám: 06-36-416-660/105-ös mellék
Mobil: 06-30-967-4336
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304.
Mobil: 06-20-373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap: www.jaszbekeltetes.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012
Mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-000
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: +36-42-420-280
Fax: +36-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hut-tiv@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-506-645
Fax: 06-94-316-936
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Honlap: www.vasibekelteto.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: www.bekelteteszala.hu

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

.