Általános Szerződési Feltételek
Tartalom
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK. 1
I.) Szolgáltató, általános adatok, elérhetőségek, ügyfélszolgálat. 2
II.) Általános Szerződési Feltételek hatálya. 2
III.) Árak/ Fizetési módok, eszközök. 3
VI.) Időpont foglalás és vásárlás a webáruházban. 6
VII.) Mobilpatyolat etikett és házirend. 9
VIII.) Felhasználó/ Regisztrált felhasználó/Mobilpatyolat Regisztrált Felhasználói fiók. 9
IX.) Mobilpatyolat Foglalási Rendszer. 10
X.) Reklamáció, hibabejelentés. 13
XI.) A Mobilpatyolat Önkiszolgáló Mosoda Hálózat által nyújtott szolgáltatások. 13
XII.) Hozom-viszem szolgáltatás ………………………..14
XIII.) Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Általános tudnivalók
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.mobilpatyolat.hu weboldalon található elektronikus webáruházban, a webáruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között a szerződésben leírt módokon jön létre.
A Mobilpatyolat és webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott időpontfoglalással, megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
A Napimúzsa blog és webáruház szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a weboldalon a valós adatait megadva sikeres és érvényes megrendelést ad le, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
Legutolsó módosíts dátuma:
2023. október 27.
Üzletlista legutolsó módosításának a dátuma:
2020. szeptember 08.
I.) Szolgáltató, általános adatok, elérhetőségek, ügyfélszolgálat
- Szolgáltató neve: A Mobilpatyolat-ot üzemeltető Napimúzsa Kft
Székhely: 8174 Balatonkenese, Széchenyi utca 40.
Cégjegyzékszám: 19-09-523493
Adószám: 32148055-2-19
Levelezési cím: 8174 Balatonkenese, Széchenyi utca 40.
Ügyfélszolgálat:
Telefonos ügyfélszolgálat: +3630 6898607
- Központi email cím: hello@mobilpatyolat.hu
A központi email címre érkező levelek munkaidőben 24-48 órán belül kerülnek megválaszolásra. A hétvégén vagy ünnepnapon beérkező levelek megválaszolása a hétvégét vagy ünnepnapot követő 24-48 órán belül kerülnek megválaszolásra.
I.4. Szolgáltató Internetes oldalának címe
- Általános Szerződési Feltételek elérhető:
Szolgáltató internetes oldalán.
II.) Általános Szerződési Feltételek hatálya
A A Mobilpatyolat-ot üzemeltető Napimúzsa Kft (székhelye: 8174 Balatonkenese, Széchenyi utca 40., cégjegyzékszáma: Cg. 19-09-523493; adószáma: 32148055-2-19; levelezési címe: 8174 Balatonkenese, Széchenyi utca 40, e-mail címe: hello@mobilpatyolat.hu, továbbiakban: Mobilpatyolat), felhasználói, illetve valamennyi igénybe vevő részére a jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák a A Mobilpatyolat, a Mobilpatyolat.hu felületén, illetve a Mobilpatyolat Mobil Alkalmazásokon keresztül igénybe vehető szolgáltatásokra vonatkozó alapvető jogokat és kötelezettségeket.
Jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával az ügyfél és a A Mobilpatyolat között írásbeli szerződés jön létre, mely jogviszonyt mindkét fél kölcsönösen elismeri. Az ügyfél az aláírt szerződést előzetesen megismerte, magára nézve azt kötelező érvényűnek tekinti. A szerződés mindenkori elérhetőségét az ügyfél számára a szolgáltató biztosítani köteles.
A szerződéskötés és a teljesítés helye a megrendeléskor leadott szállítási cím (ahol a Napimúzsa Kft képviselője a Megrendelőtől átveszi a szolgáltatás tárgyát, és vállalja a szolgáltatás elvégzését).
III.) Árak/ Fizetési módok, eszközök
- Árak
A Mobilpatyolat aktuálisan érvényes árai megtalálhatóak a Mobilpatyolat.hu/arlista oldalon, a Facebookon (www.facebook.com/pg/MobilpatyolatDesignLaunderette/notes) illetve az üzletekben található kommunikációs felületeken. A Mobilpatyolat kommunikációs felületein megjelenített összegek, minden esetben a bruttó árakat jelölik.
Alapárai tekintetében a Mobilpatyolat 2 eltérő árazást különböztet meg:
- Listaár: Regisztrált Felhasználói fiókkal nem rendelkező Felhasználók részére
- Regisztrált Felhasználói ár: Regisztrált Felhasználói fiókkal rendelkező Felhasználóinak (a kedvezményes ár abban az esetben vehető igénybe, ha Regisztrált Felhasználói fiókjába belépve veszi igénybe vagy rendeli meg a szolgáltatást)
A Mobilpatyolat fenntartja a jogot, hogy mind a listaárakat, mind a regisztrált felhasználói árakat előzetes egyeztetés és közlés nélkül változtassa.
Mobilpatyolat fenntartja a jogot, hogy a listaárhoz illetve a regisztrált felhasználói árhoz képest további kedvezményeket alkalmazzon a teljes ügyfélkörre vagy az általa szabadon megszabott ügyfélbázisra vonatkozóan. Az kedvezmény nyújtható közvetlen árkedvezménnyel vagy kupon- beváltáshoz kötve, illetve bármilyen más, a Mobilpatyolat által lefejlesztett eszközön keresztül.
A szárítási programok tekintetében a Mobilpatyolat szárítási időt értékesít. Az aktuálisan érvényben lévő szárítási programok 37 perc szárítási időt értékesítenek az Felhasználók részére.
- Fizetési módok, eszközök
A Mobilpatyolat hálózatának my.Mobilpatyolat.hu online felületén, illetve a Mobilpatyolat Mobil Alkalmazásokon a következő fizetési eszközök használhatók fel:
Mobilpatyolat hálózatnál a nem „Irodai csomagot” utánvéttel és utalással is van lehetősége a vásárlónak kifizetni a szolgáltatást:
- Készpénz: A szolgáltatást készpénzzel is ki tudja egyenlíteni az ügyfél, aki nem „Irodai csomagot” rendelt. Utánvéttel történő fizetés esetén megrendelést követően a házhozszállításkor a helyszínen a futárnak a csomag átvételét követően helyben kell készpénzben kiegyenlíteni a termék árát.
- Utalás
A Mobilpatyolat hálózat bankszámlájára van lehetősége utalni az ügyfélnek, hogy kifizesse a szolgáltatást.
Mobilpatyolat.hu online felületén „Irodai csomag” rendelése esetén:
Előre fizetés bankkártyával, elektronikus pénzzel (Barion)
Vevőink a megrendelt termék árát és a szállítás esetleges költségét bankkártyás fizetéssel, elektronikus pénzzel is kifizethetik webáruházunk számára. Ez kétféle módon történhet. Ha a vevő már Barion felhasználó, bejelentkezhet a Barion rendszerébe (e-mail és jelszó párossal), hogy végrehajtsa a tranzakciót e-pénz egyenlegének vagy egyik tárolt bankkártyájának terhére. Ha nem Barion felhasználó, akkor kártyaadatainak megadásával fizethet. Ezt követően a rendszer felajánlja neki a Barion regisztrációt és ezzel a kártya adatainak biztonságos tárolását, így legközelebb semmilyen más Barion elfogadónál nem kell többé kártyaadatokat megadnia. A fizetés után a felhasználót a Barion visszairányítja az elfogadóhely weboldalára, ahol a fizetés sikerességétől függően további információkat kaphat.
Mobilpatyolat Mobil Alkalmazások:
Regisztrált felhasználóknak lehetőségük van a bankkártyával történő egyenlegfeltöltésre. A bankkártyás fizetés Braintree, PayPal, Comodo és MKB Bank rendszerein keresztül történik. Itt a felhasználó az alábbi tételekben tud egyenlegére feltölteni: 2000, 5000, 10000, 20000 és 50000 forint
Illetve, az ezen a felületen igénybe vehető foglalási szolgáltatásnál, a szolgáltatás ára foglaláskor fizetendő, és ezen összeg a Regisztrált Felhasználó Mobilpatyolat fiókjának egyenlegéről kerül levonásra.
IV.) Számlázás
A Mobilpatyolat, a Mobilpatyolat hálózaton belül igénybe vett szolgáltatásokról elektronikus ÁFA-s számlát állít ki.
Számlaigénylés menete
- Nem Regisztrált felhasználóként:
A számlaigényt emailben, a szamla@Mobilpatyolat.hu e-mail címre szükséges elküldeni. Ez esetben az e-mail-nek tartalmaznia kell a megfelelő számlázási adatokat (név, cím, kézbesítési e-mail cím), illetve csatolva a hivatkozott szolgáltatás blokkját. Ha a számlaigénylő blokkal nem rendelkezik, abban az esetben az igénybe vett szolgáltatás részleteit szükséges megadni (hely, idő, szolgáltatás, gép).
- Regisztrált felhasználóként:
- A My.Mobilpatyolat.hu felületéről, a személyes Mobilpatyolat regisztrált felhasználói fiókba belépve, egyszerűen letölthetők az igénybe vett szolgáltatásra vonatkozó elektronikus ÁFÁ-s számlák.
- A számlaigény emailben is elküldhető a szamla@Mobilpatyolat.hu e-mail címre. Ez esetben az e-mail-nek tartalmaznia kell a megfelelő számlázási adatokat (név, cím, kézbesítési e-mail cím), illetve csatolni szükséges a hivatkozott szolgáltatás blokkját. Ha a számlaigénylő blokkal nem rendelkezik, az igénybe vett szolgáltatás részleteit szükséges megadni (hely, idő, szolgáltatás, gép).
- Foglalási szolgáltatás esetében, a szolgáltatás igénybevétele után, e-mailben, a szamla@Mobilpatyolat.hu e-mail címre küldheti el számlaigényét. Ekkor a számlázási adatok mellé, az előre foglalt szolgáltatás részleteit szükséges az emailben elküldeni.
Fontos: A Mobilpatyolat 30 napnál régebbi tételekről semmilyen esetben nem tud számlát kiállítani! Érvényes ez az emailben megküldött számlaigényekre illetve a my.Mobilpatyolat.hu felületén letölteni kívánt számlákra egyaránt.
V.) Szolgáltatások igénybevételével, mosoda használatával kapcsolatos előírások, szabályok
- Mobilpatyolat megtesz minden szükséges óvintézkedést a titoktartás érdekében, mind az Ügyfelet, mind a nálunk mosott ruhákat, textíliákat illetően.
- Felhasználó köteles a ruhákon/textileken található címkék Mobilpatyolat szolgáltatásainak használata előtt történő ellenőrzésére. Mobilpatyolat nem felel a tisztítandó ruhaneműk, textíliák címkéjének ellenőrzéséért, a nem előírásnak megfelelő mosásból/szárításból eredő károkért.
- Mobilpatyolat fenntartja magának a jogot, hogy visszautasítsa bármely ruhanemű, textília tisztítását.
- A Mobilpatyolat nem javasolja és ebből kifolyólag nem vállalja a felelősséget a matracok, memóriamatracok, memóriapárnák, plüssállatok Mobilpatyolat gépeiben történő mosása és/vagy szárításáért.
- A Mobilpatyolat hálózat gépeiben a szőnyegek mosását és/vagy szárítását nem vállalja a Mobilpatyolat.
- A Mobilpatyolat hálózat szárítógépeibe cipőt vagy egyéb hasonló keményebb szárítandó tárgy nem vállal a Mobilpatyolat.
- A Felhasználó vállalja, hogy csak mosható/szárítható ruhaneműket, textíliák tisztítását bízza a Mobilpatyolat hálózatra.
- Mobilpatyolat nem vonható felelősségre a mosó és/vagy szárítógépekben hagyott tárgyak által a textilekben okozott károkért. Ebből kifolyólag, Mobilpatyolat javasolja, hogy Felhasználó mindenképp ellenőrizze a mosó és/vagy szárítógépek belsejét a textilek behelyezése előtt.
- Mobilpatyolat nem garantálja az összes folt és szennyeződés eltávolíthatóságát. Foltok és erős szennyeződések a Mobilpatyolat gépeiben történő mosás előtt előzetes, specifikus kezelést igényelhetnek.
- Mobilpatyolat nem vonható felelősségre azokban a ruhákban esett károkért, amelyek eresztik a színüket vagy összemennek egy mosás során, a Felhasználó által a nem a címkén előírtaknak megfelelő program kiválasztásából vagy egyéb előírás be nem tartásából eredendő okokból kifolyólag.
- Mobilpatyolat nem vonható felelősségre mosott/szárított ruhaneműk, textíliák normál elhasználódásáért, zsugorodásáért vagy szakadásáért.
- Mobilpatyolat nem vonható felelősségre a „különleges ellátást” igénylő, illetve kényes ruhadarabok esetleges sérüléséért, amelyeket különös figyelemmel kell tisztítani.
VI.) Időpontfoglalás és vásárlás a webáruházban
„Irodai csomag” szolgáltatás megrendelése esetén:
- A vásárlót az időpontja leadásában és a szolgáltatás kifizetésében a weboldalon (mobilpatyolat.hu) feltüntetett egyszerű utasítások segítik
- Első lépésként időpontot kell foglalni, az „időpontfoglalás” gombra kattintva, ha nem „Irodai csomagot”-ot kíván megrendelni, mely a főoldalon található. A felsorolt, szabad időpont kiválasztása után lehetősége nyílik a szolgáltatás kiválasztására is, melyek „Mosás”, „Mosás-vasalás”, „Vasalás” megnevezéssel vannak felsorolva. Miután kiválasztotta a kívánt szolgáltatást, válassza ki a megfelelő időpontot a szolgáltatás véghezviteléhez.
- Ezután adja meg a szükséges adatait, mely legfontosabb kitöltendő részei, a „Név”, „Telefonszám”, „E-mail”, mely csillaggal van megjelölve. Szállítási címet, illetve megjegyzést is itt tud megadni az ügyfél.
- Ezután „Foglalás most” gombra kattintva megtörténik az időpontfoglalás a szolgáltatás tekintetében.
Előre fizetés bankkártyával, elektronikus pénzzel (Barion)
Vevőink a megrendelt szolgáltatás árát és a szállítás esetleges költségét bankkártyás fizetéssel, elektronikus pénzzel is kifizethetik webáruházunk számára. Ez kétféle módon történhet. Ha a vevő már Barion felhasználó, bejelentkezhet a Barion rendszerébe (e-mail és jelszó párossal), hogy végrehajtsa a tranzakciót e-pénz egyenlegének vagy egyik tárolt bankkártyájának terhére. Ha nem Barion felhasználó, akkor kártyaadatainak megadásával fizethet. Ezt követően a rendszer felajánlja neki a Barion regisztrációt és ezzel a kártya adatainak biztonságos tárolását, így legközelebb semmilyen más Barion elfogadónál nem kell többé kártyaadatokat megadnia. A fizetés után a felhasználót a Barion visszairányítja az elfogadóhely weboldalára, ahol a fizetés sikerességétől függően további információkat kaphat.
Illetve, az ezen a felületen igénybe vehető foglalási szolgáltatásnál, a szolgáltatás ára foglaláskor fizetendő, és ezen összeg a Regisztrált Felhasználó Mobilpatyolat fiókjának egyenlegéről kerül levonásra.
Egyéb fizetési módok fel vannak sorolva jelen lévő ÁSZF-ben III. pontjában, a „Fizetési módok” alcím alatt.
- A vásárlás befejezése érdekében a vásárlónak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követnie. Az időpontfoglalásával az ügyfél tudomásul veszi és kijelenti, hogy valamennyi, a folyamat során megjelenő instrukciót elolvasott és a jelen ÁSZF-et magára nézve kötelezőnek fogadja el.
- Az időpontfoglalás és a szolgáltatás kifizetését követően a vásárló hamarosan egy visszaigazoló e-mailt fog kapni arról, hogy az időpontfoglalása sikerült. A megerősítő e-mail tartalmazza a lefoglalt időpontot és a megrendelt szolgáltatás megnevezését, az ár, a fizetési mód részletes leírását, és a szolgáltatás költségeit.
- A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
- Ügyfélszolgálatunk munkatársai az hello@mobilpatyolat.hu címen, illetve munkaidőben a +3630 6898607 telefonszámon készséggel állnak vásárlóink segítségére a szolgáltatásokkal és a rendelési folyamattal kapcsolatban.
- „Irodai csomag” szolgáltatás megrendelése esetén:
- A vásárló a Főoldalon a felül felsorolt menüpontok közül az „Irodai csomag”-ra kattintson rá. Ezután az „Alap csomag, „Prémium csomag”, és az „Executive” csomag közül tud választani. A tovább haladáshoz a vásárló nyomja meg a „Megrendelem” gombot majd a vásárlót a feltüntetett utasítások fogják segíteni.
- A „Megrendelem” gomb megnyomása után lesz lehetősége a vásárlónak kiválasztani a kívánt szolgáltatást az „Alap csomag, „Prémium csomag”, és az „Executive” csomag közül, majd ezután időpontot tud foglalni egyértelmű utasítások alapján.
- Ezután a vásárló meg tudja adni a személyes adatait, átvételi címet, a visszaszállítási időt és a mosási programot. Majd ezután csak nyomjon rá a „Fizetés” gombra, ahol véghez tudja vinni a vásárló a szolgáltatás kifizetését.
- Előre fizetés bankkártyával, elektronikus pénzzel (Barion)
Vevőink a megrendelt szolgáltatás árát és a szállítás esetleges költségét bankkártyás fizetéssel, elektronikus pénzzel is kifizethetik webáruházunk számára. Ez kétféle módon történhet. Ha a vevő már Barion felhasználó, bejelentkezhet a Barion rendszerébe (e-mail és jelszó párossal), hogy végrehajtsa a tranzakciót e-pénz egyenlegének vagy egyik tárolt bankkártyájának terhére. Ha nem Barion felhasználó, akkor kártyaadatainak megadásával fizethet. Ezt követően a rendszer felajánlja neki a Barion regisztrációt és ezzel a kártya adatainak biztonságos tárolását, így legközelebb semmilyen más Barion elfogadónál nem kell többé kártyaadatokat megadnia. A fizetés után a felhasználót a Barion visszairányítja az elfogadóhely weboldalára, ahol a fizetés sikerességétől függően további információkat kaphat.
- Az időpontfoglalás és a szolgáltatás kifizetését követően a vásárló hamarosan egy visszaigazoló e-mailt fog kapni arról, hogy az időpontfoglalása sikerült. A megerősítő e-mail tartalmazza a lefoglalt időpontot a megadott átvételi címet, a kiválasztott mosási programot és a visszaszállítási időt.
- Ügyfélszolgálatunk munkatársai az hello@mobilpatyolat.hu címen, illetve munkaidőben a +3630 6898607 telefonszámon készséggel állnak vásárlóink segítségére a szolgáltatásokkal és a rendelési folyamattal kapcsolatban.
VII.) Mobilpatyolat etikett és házirend
- Az üzletben videókamerás megfigyelőrendszer működik. A felvételek az adatkezelési szabályzatban leírtaknak megfelelően, a törvényi szabályozást betartva kerülnek tárolásra. A felvételeket csak az illetékes szervnél történt hivatalos feljelentés megtétele után és csak és kizárólag hivatalos megkeresés után az illetékes szervnek tudjuk kiadni.
VIII.) Felhasználó/ Regisztrált felhasználó/Mobilpatyolat Regisztrált Felhasználói fiók
A vásárlónak lehetősége van a Mobilpatyolat.hu-n regisztrálni saját fiókot, ahol egyszerűbben tudja intézni a megrendeléseit.
Egyértelmű utasítások segítik a vásárlót, hogy létrejöjjön a regisztráció. A Főoldalon a felül felsorolt menüpontok közül válassza ki a „Bejelentkezés” gombot, azon belül pedig a „Regisztráció” gombra kattintson rá. Az ezután megjelenő mezőkben a vásárlónak van lehetősége megadni az alapvető Személyes adatait, az E-mail címét és a Telefonszámát. Ezután megtörténik a regisztráció, melyet követően egyszerűen tud a vásárló időpontot foglalni. Bővebb információkért az időpontfoglalással kapcsolatban a VI.) jelen ÁSZF pontban tud a vásárló tájékozódni.
A regisztráció után a rendszer automatikusan bejelentkezik a vásárlói profilba és a megadott e-mail címre elküld egy kezdeti automatikus jelszót, melyet a felhasználó profilján belül tud megváltoztatni. Regisztrált vásárlóink a belépés után elérhető személyes oldalon minden személyes adatot meg tudnak változtatni, regisztrálni tudnak szállítási és számlázási címet, látják bevásárlókosarukat stb.
Elfelejtett jelszó esetén a “Bejelentkezés” menüpontban az elfelejtett jelszó szakaszban lehet az ott található linkre kattintva új jelszót igényelni. Itt meg kell adni a regisztrációkor használt e-mail címet, amit követően a rendszer haladéktalanul megküldi az új jelszót a megadott e-mail címre, amivel azután már be lehet jelentkezni a webáruházba.
A webáruházon keresztül történő vásárlások adatait a Számviteli törvény és Adatvédelmi elveink szerint a törvényben meghatározott ideig őrizzük meg.
Amennyiben a regisztrációval kapcsolatban bármilyen kérdése lenne, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz e-mailben vagy telefonon.
IX.) Mobilpatyolat Foglalási Rendszer
- Ha nem „Irodai csomag”-ot kíván megrendelni:
- A vásárlót az időpontja leadásában és a szolgáltatás kifizetésében a weboldalon (mobilpatyolat.hu) feltüntetett egyszerű utasítások segítik
- Első lépésként időpontot kell foglalni, az „időpontfoglalás” gombra kattintva, ha nem „Irodai csomagot”-ot kíván megrendelni, mely a főoldalon található. A felsorolt, szabad időpont kiválasztása után lehetősége nyílik a szolgáltatás kiválasztására is, melyek „Mosás”, „Mosás-vasalás”, „Vasalás” megnevezéssel vannak felsorolva. Miután kiválasztotta a kívánt szolgáltatást, válassza ki a megfelelő időpontot a szolgáltatás véghezviteléhez.
- Ezután adja meg a szükséges adatait, mely legfontosabb kitöltendő részei, a „Név”, „Telefonszám”, „E-mail”, mely csillaggal van megjelölve. Szállítási címet, illetve megjegyzést is itt tud megadni az ügyfél.
- Ezután „Foglalás most” gombra kattintva megtörténik az időpontfoglalás a szolgáltatás tekintetében.
- „Irodai csomag” szolgáltatás megrendelése esetén:
- A vásárló a Főoldalon a felül felsorolt menüpontok közül az „Irodai csomag”-ra kattintson rá. Ezután az „Alap csomag, „Prémium csomag”, és az „Executive” csomag közül tud választani. A tovább haladáshoz a vásárló nyomja meg a „Megrendelem” gombot majd a vásárlót a feltüntetett utasítások fogják segíteni.
- A „Megrendelem” gomb megnyomása után lesz lehetősége a vásárlónak kiválasztani a kívánt szolgáltatást az „Alap csomag, „Prémium csomag”, és az „Executive” csomag közül, majd ezután időpontot tud foglalni egyértelmű utasítások alapján.
- Ezután a vásárló meg tudja adni a személyes adatait, átvételi címet, a visszaszállítási időt és a mosási programot. Majd ezután csak nyomjon rá a „Fizetés” gombra, ahol véghez tudja vinni a vásárló a szolgáltatás kifizetését.
A Mobilpatyolat foglalási rendszerén keresztül foglalható Mobilpatyolat szolgáltatások:
a) Irodai csomag: az „Alap csomag, „Prémium csomag”, és az „Executive” csomag közül tud választani. Varrásra szoruló textíliákat is megoldja a Mobilpatyolat, ezt a megjegyzés rovatban kell jelezni az időpontfoglalással együtt.
b) Ha nem „Irodai csomagot”-ot kíván megrendelni, akkor a felsorolt, szabad időpont kiválasztása után lehetősége nyílik a szolgáltatás kiválasztására is, melyek „Mosás”, „Mosás-vasalás”, „Vasalás” megnevezéssel vannak felsorolva. Varrásra szoruló textíliákat is megoldja a Mobilpatyolat, ezt a megjegyzés rovatban kell jelezni az időpontfoglalással együtt.
A Mobilpatyolat foglalási rendszer igénybevételével kapcsolatos időbeli szabályok:
Legkorábbi foglalási időpont meghatározása
my.Mobilpatyolat.hu online felületen keresztül történő foglalásnál: a Mobilpatyolat foglalási rendszer igénybevételére jogosult ügyfél leghamarabb a foglalás végrehajtásának időpontjától számított 12 órával előre tud időpontot foglalni
A Mobilpatyolat mobiltelefonos alkalmazáson keresztül: a Mobilpatyolat foglalási rendszer igénybevételére jogosult ügyfél leghamarabb a foglalás végrehajtásának időpontjától számított 12 órával előre tud időpontot foglalni
Legtávolabbi foglalási időpont meghatározása
A Mobilpatyolat mobiltelefonos alkalmazáson keresztül: a Mobilpatyolat foglalási rendszer igénybevételére jogosult ügyfél számára a foglalás végrehajtásától számított legtávolabbi időpontra vonatkozólag nincs korlátozás.
Díjszabás
Foglalási díj: A foglalásnak, mint a Mobilpatyolat által nyújtott kényelmi szolgáltatásnak, jelenleg külön, az előre lefoglalt szolgáltatás árának összegén felüli díja nincs. Ellenben Mobilpatyolat fenntartja a jogot, hogy a későbbiekben, akár a Mobilpatyolat foglalási rendszer igénybevételére jogosult ügyfelek előzetes tájékoztatása nélkül is, a fent definiált foglalás díját bevezesse.
Áraink nettó árak és ÁFA nélkül értendőek.
Foglalt szolgáltatás árának kiegyenlítése: A Mobilpatyolat foglalási rendszerén keresztül foglalt szolgáltatás ára, a foglalás végrehajtásának időpontjában, a foglalást végző, foglalásra jogosult ügyfél érvényes Mobilpatyolat fiókjában tudja kiegyelíteni bankkártyás kifizetéssel. Bővebb információk fel vannak sorolva jelen lévő ÁSZF-ben III. pontjában, a „Fizetési módok” alcím alatt.
De utánvétre is és utalásos kifizetésre is van lehetőség.
Foglalás lemondása
Sikeres lemondás: Sikeres lemondásnak minősül, ha a foglalásra jogosult ügyfél a lefoglalt időpont előtt legalább 12 órával előtte törli foglalását a Mobilpatyolat ügyfélszolgálatát értesítve.
Sikertelen lemondás: Sikertelen lemondásnak minősül, ha a foglalásra jogosult ügyfél a lefoglalt időpont előtt kevesebb, mint 12 órával törli foglalását. Ez esetben, a korábban a foglalás végrehajtásának időpontjában, a foglalásra jogosult ügyfél érvényes bank fiókjának egyenlegéről levont összeg nem kerül visszautalásra az ügyfél bankkártyájának az egyenlegére.
Igénybe nem vett, le nem mondott foglalás esetében: Abban az esetben, ha a foglalást végrehajtó, foglalásra jogosult ügyfél nem veszi igénybe az általa lefoglalt szolgáltatást, úgy a foglalás végrehajtásakor, az érvényes bankkártyájának az egyenlegéről levont összeg utólagos reklamáció ellenében sem kerül visszatérítésre, mert a gépet a Mobilpatyolat a foglalás értelmében fenntartja a foglalást végrehajtó ügyfél számára, így azt más felhasználó semmilyen módon nem tudja elindítani.
Kommunikáció
A Mobilpatyolat, a Mobilpatyolat önkiszolgáló mosoda hálózat rendszerében történő regisztrációkor megadott e-mail címre értesítést küld a Mobilpatyolat foglalási rendszerén keresztül végzett foglalással kapcsolatos információkról:
- sikeres foglaláskor
- foglalás sikeres törlésekor
- foglalás sikertelen (határidőt megszegő) törléskor
A Mobilpatyolat mobiltelefonos alkalmazás – Android vagy iOS operációs rendszerrel működő készülékekre telepíthető hivatalos Mobilpatyolat applikáció – lehetőséget nyújt a foglalási időpontnak a naptár eseményekhez való beillesztéséhez is, melyről így előzetesen emlékeztető érkezik.
Számlázás
A Mobilpatyolat foglalási rendszerben végrehajtott foglalással kapcsolatos – a foglalást végrehajtó, foglalásra jogosult ügyfél érvényes Mobilpatyolat fiókjának egyenlegén történő – terhelésekről és esetleges jóváírásokról a Mobilpatyolat a regisztrációkor megadott e-mail címre értesítést küld.
Számla igénylésére a Mobilpatyolat foglalási rendszerben lefoglalt időpontot követően van lehetőség.
Mind a My.Mobilpatyolat.hu felületén keresztül, mind a Mobilpatyolat mobiltelefonos alkalmazáson (IOS vagy Android) keresztül történő foglalásoknál:
– a sikeresen felhasznált foglalásokra vonatkozó számlát az foglalást végrehajtó Felhasználó a my.Mobilpatyolat.hu felületén keresztül az érvényes Mobilpatyolat fiókjába belépve tudja letölteni
– a fel nem használt vagy sikertelenül törölt foglalások esetében, Felhasználónak a szamla@Mobilpatyolat.hu email címre szükséges elküldenie a foglalásra vonatkozó számlaigényét a foglalásra vonatkozó összes részlettel együtt (üzlet, dátum, időpont, gép) kiegészítve a számlázási adatokkal.
30 napnál régebbi tételekről nem áll módunkban számlát kiállítani.
X.) Reklamáció, hibabejelentés
A Mobilpatyolat működésével kapcsolatos panaszokat, reklamációkat, hibabejelentéseket írásban az info@Mobilpatyolat.hu email címen áll módunkban fogadni vagy telefonon a 0-24 órás Ügyfélszolgálatunkon keresztül (0-24): 06 1 506 0427.
Az info@Mobilpatyolat.hu email címre érkező levelek munkaidőben, 24-48 órán belül kerülnek megválaszolásra. A hétvégén vagy ünnepnapon beérkező levelek megválaszolása a hétvégét vagy ünnepnapot követő 24-48 órán belül történik.
- A Mobilpatyolat Önkiszolgáló Mosoda Hálózat által nyújtott szolgáltatások
a) Irodai csomag: az „Alap csomag, „Prémium csomag”, és az „Executive” csomag közül tud választani. Varrásra szoruló textíliákat is megoldja a Mobilpatyolat, ezt a megjegyzés rovatban kell jelezni az időpontfoglalással együtt.
b) Ha nem „Irodai csomagot”-ot kíván megrendelni, akkor a felsorolt, szabad időpont kiválasztása után lehetősége nyílik a szolgáltatás kiválasztására is, melyek „Mosás”, „Mosás-vasalás”, „Vasalás” megnevezéssel vannak felsorolva. Varrásra szoruló textíliákat is megoldja a Mobilpatyolat, ezt a megjegyzés rovatban kell jelezni az időpontfoglalással együtt.
Mobilpatyolat által végzett aktuális szolgáltatásokat, az egyes szolgáltatások aktuális árait, a Mobilpatyolat weboldalán feltüntetett árlista tartalmazza. Megrendelő tudomásul veszi, hogy ezeket a feltételeket a Mobilpatyolat kizárólagosan jogosult meghatározni, továbbá ezeket (ár, határidő, szolgáltatás stb.) egyoldalúan módosítani, változtatni, ideértve az egyes szolgáltatásfajták megszüntetését is. Megrendelő a megrendeléssel – a megrendelés napján, az árlistán szereplő – aktuális szerződéses feltételeket elfogadja.
A szolgáltatás megrendelése:
A Megrendelő átadja a szolgáltatás tárgyát szolgáltatások valamelyikének elvégzésére. Mobilpatyolat képviselője átveszi a tisztítandó ruhaneműt mennyiségre (mennyiségi átvétel). A szolgáltatás tárgyának átvétele a Megrendelő, vagy annak képviselője jelenlétében történik. A mennyiségi átvétel történhet: darabra vagy kilóra Mobilpatyolat által elvállalt szolgáltatásokat azok visszaszállításakor készpénzben vagy előre átutalással kell kifizetni.
A szolgáltatás megtagadása:
Mobilpatyolat a szolgáltatás vállalását megtagadhatja, ha a termelési kapacitás vagy a technológiai feltételek hiánya ezt indokolja, a szolgáltatás tárgya túlszennyezett, egészségre káros hatású, bűzös, undort keltő, vagy egyéb szennyezettségű, a szolgáltatás tárgyának állapota nem teszi lehetővé a munka elvégzését, a vállalás feltételeit a Megrendelő nem fogadja el.
Mobilpatyolat felelőssége, szavatosság:
Mobilpatyolat mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy a rábízott dolgokat a lehető legjobb eredménnyel tisztítsa ki (általános szakmai elvárhatóság). Mobilpatyolat vállalja, hogy az átvett ruhadarab (textília) épségének, tartósságának megőrzése érdekében a tisztítást a lehető legalacsonyabb hőfokon végzi el. Megrendelőink tájékoztatására közöljük, hogy Mobilpatyolat a ruhaneműk mosását nagykapacitású mosó és szárítógépben végzi. Mobilpatyolat nem ellenőrzi az átvett csomagokban elhelyezett ruhaneműk anyagát, így mosásból fakadó minőségromlásra vagy méretvesztésre a Mobilpatyolat felelősséget nem vállal. az összetételt feltüntető címke (pl.: pamut, gyapjú, selyem, poliészter/pamut, stb.) * Továbbá nem vállal a Mobilpatyolat felelősséget az átvett ruhákban felejtett tárgyakért, értéktárgyakért.
Abban az esetben, ha az átadott dolgot nem lehet visszaszolgáltatni (elveszett, elcserélték, ellopták, tűz martaléka lett, stb.), akkor ezért a Mobilpatyolat tartozik kártérítéssel. Egy áru akkor tekintendő elveszettnek, ha az árut a Mobilpatyolat az átadástól számított két hónapon belül nem adta vissza a Megrendelőnek, Megrendelő kérése ellenére.
Át nem vett áruk őrzése:
A szolgáltatás elkészültétől számított 1 hónapig köteles a Mobilpatyolat megőrizni a ruhadarabokat. A 1 hónapos várakozás után a ki nem váltott tételeket karitatív intézményeknek adja vagy saját belátása szerint egyéb módon hasznosítja azokat.
A személyes adatkezelés szabályai:
A Mobilpatyolat a személyes adatokat kizárólag a szolgáltatás teljesítése, teljesíthetősége és folyamatos javítása érdekében tartja nyilván, kezeli, és ugyanilyen célból kerülnek adatfeldolgozásra is. A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény 30.§ (a) pontja alapján, nem kell bejelenteni az adatvédelmi nyilvántartásba azt az adatkezelést, amely az adatkezelővel ügyfélkapcsolatban álló személyek adatait tartalmazza.
- Hozom-Viszem szolgáltatás
Hozom-viszem szolgáltatás definíciója: Hozom-viszem szolgáltatás definíciója: Tisztítandó textilek és ruhaneműk (max 50 kg-ig) felvétele megrendelési címen Szolgáltató futára által. Az elszállítást követően a Szolgáltató mosási és szárítási szolgáltatást nyújt és ezt követően, legkevesebb 24 óra elteltével visszaszállítja ugyanazon címre.
Hozom-viszem szolgáltatás nyújtásának helyszíne:
- Budapest
- Pécs
Hozom-viszem szolgáltatást nyújtó cégek (későbbieknek Szolgáltató):
- Budapest területén: A Mobilpatyolat-ot üzemeltető Napimúzsa Kft
- Pécs területén: Lázár Boglárka e.v.
Hozom-viszem szolgáltatás igénybevehető:
Munkanapokon, hétfőtől – péntekig.
Hozom-viszem szolgáltatást igénybevételére jogosult:
Mobilpatyolat Regisztrált felhasználói fiókkal rendelkező ügyfél
Hozom-viszem szolgáltatásra vonatkozó rendelés leadása:
my.Mobilpatyolat.hu felületén keresztül. A Hozom-viszem menüpontban
Hozom-viszem szolgáltatás megrendelésének folyamata. Szolgáltatásra vonatkozó szabályzat
A hozom-viszem szolgáltatásra vonatkozó megrendelést a Regisztrált Mobilpatyolat felhasználói fiókkal rendelkező ügyfél tudja leadni a my.Mobilpatyolat.hu felületén, a Mobilpatyolat felhasználói fiókjába belépve, a Hozom-Viszem Menüponton belül.
A hozom-viszem szolgáltatás csak és kizárólag a fent megjelölt helyszíneken elérhető. Ebből kifolyólag, minden más területre vonatkozóan a megrendelés hibát fog jelezni „A szolgáltatás nem elérhető” hibaüzenettel.
A hozom-viszem szolgáltatás keretén belül, a felhasználó 2 szolgáltatás tud igénybe venni:
- Kis mosás és szárítás* (mosás 11 kg-os gépben, szárítás 16 kg-os gépben)
- Nagy mosás és szárítás* (mosás 16 kg-os gépben, szárítás 25 kg-os gépben)
*Csak mosás nem rendelhető.
**A tisztítani kívánt textileket a megrendeléskor leadott tételeknek megfelelően szükséges külön összekészíteni.
***Az összekészített textileket a Mobilpatyolat futára a külön erre a célra szolgáló, fertőtlenített zsákokba rámolja és szállítja el.
****A Szolgáltató nem vállal felelősséget az egyes tételeknél többletként leadott textilekért. Ezeknek a mosását + szárítását nem vállalja, vagy csak extra megrendelési tételként.
Egy megrendelésen belül több tétel/szolgáltatás megrendelésére is lehetőség van.
Megrendelőnek minden egyes megrendelni kívánt mosáshoz és szárításhoz ki kell választani a megfelelő mosási programot és szárítási hőfokot.
A kiválasztott mosási programokért és szárítási hőfokokért kizárólag a Megrendelő felel. A szolgáltató ezt nem ellenőrzi, illetve nem veti össze a leadott textilekkel való megfeleléssel. A kiválasztott mosási programok, szárítási hőfokok módosítására a rendelés leadása után nincs lehetőség.
Megrendelés/felvétel/visszaszállítás dátuma
Megrendelés: A szolgáltatás online formában történő megrendelésének leadására nincs időbeli korlátozás. A megrendelés bármikor leadható. Tárgynapon történő rendelés leadására vonatkozóan a felvételt legkorábban következő nap délelőtti időpontban tudja vállalni a Szolgáltató, abban az esetben, ha ez hétköznapi munkanapra esik.
Felvétel időpontja: A megrendelt szolgáltatás keretén belül tisztítandó textileket legkorábban a megrendelés leadásának másnapján tudja a szolgáltató felvenni. A felvételre vonatkozóan naponta két időintervallum áll rendelkezésre:
- délelőtt (08 – 12 óra között)
- délután (12 – 16 óra között)
Szolgáltató nem tud felelősséget vállalni arra vonatkozóan, hogy a megrendelés során kiválasztott időintervallumon belül mikor kerül sor a textilek felvételére.
Megrendelő a megrendelés leadásával vállalja, hogy a megrendeléskor leadott időintervallum teljes egészében ő vagy az általa megbízott személy a megrendeléskor leadott címen tartózkodik.
Visszaszállítás időpontja:
A visszaszállítás időpontja szabadon választható. A szolgáltató részéről egyetlen megkötés a visszaszállítás időpontját tekintve, hogy a legkorábbi kiválasztható időpont a felvétel időpontjától számított 24 óra. (Példának okáért egy tárgynap délelőtt történő felvételre vonatkozón, a legkorábbi visszaszállítási időpont a tárgynapot követő nap délutánja).
Hozom-viszem szolgáltatás árszabása:
A hozom-viszem szolgáltatás keretén belül 3 eltérő díjtételt különböztetünk meg.
- Kis mosás és szárítás (mosás 11 kg-os gépben, szárítás 16 kg-os gépben)
- Nagy mosás és szárítás (mosás 16 kg-os gépben, szárítás 25 kg-os gépben)
- Szállítási díj (tartalmazza a felvételi és visszaszállítási díjat egyaránt)
A hozom-viszem szolgáltatás egyes díjtételei városonként eltérhetnek.
Részletes árlista megtalálható a Mobilpatyolat.hu/hozom-viszem oldalon
A hozom-viszem szolgáltatás keretén belül a kuponok illetve egyedi felhasználói kedvezmények nem érvényesíthetőek.
A hozom-viszem szolgáltatás keretén belül a mosás/szárítás árszabása eltérhet az üzletekben található listaáraktól.
Fizetés:
A megrendelés kifizetése a Megrendelés végén, egy összegben kerül levonásra a Felhasználó Mobilpatyolat Fiókjának egyenlegéről.
Szolgáltató javasolja, hogy Megrendelés előtt Felhasználó mindig ellenőrizze, hogy rendelkezik-e Mobilpatyolat fiókjának egyenlegén elégséges pénzösszeggel.
Abban az esetben, ha nem rendelkezik elégséges pénzösszeggel a Mobilpatyolat Felhasználói fiókjának egyenlegén, akkor ezt az egyenlegfeltöltés menüpontban előzetesen fel tudja tölteni. Vagy fizetéskor, mely esetben Szolgáltató úgyszintén biztosítja a Megrendelés mentését, és az egyenlegre való feltöltés utáni befejezését.
Törlés:
A megrendelt tételek törlésére csak és kizárólag a megrendelés kifizetése és leadása előtt van lehetőség. Ezt a Megrendelő maga tudja megtenni, az adott tétel sorának végén található „törlés” ikonra kattintva.
A megrendelés kifizetése és leadása után, a megrendelés törlésére és a kifizetett díjak visszaigénylésére nincsen lehetőség.
Számlázás:
A hozom-viszem szolgáltatás keretén belül igénybe vett szolgáltatásokról a Regisztrált Felhasználó számláját egyszerűen letöltheti a my.Mobilpatyolat.hu felületén keresztül, a szolgáltatás teljesítési dátumát követően.
Felelősség:
- Szolgáltató felel azért, hogy megrendelésben leadott felvételi időintervallumban felvegye a Megrendelő által megadott címen a tisztítandó textileket.
- Szolgáltató felel azért, hogy megrendelésben leadott visszaszállítási időintervallumban kimosva és szárítva szállítsa vissza a megrendelőben leadott címre a korábban felvett textileket.
- Megrendelő a megrendelés leadásával vállalja, hogy a megrendeléskor leadott felvételi időintervallum teljes egészében ő vagy az általa megbízott személy a megrendeléskor leadott címen tartózkodik. Szolgáltató nem vállalja a felelősséget azoknak a megrendeléseknek a felvételéért, amelyek a fenti vállalás be nem tartása végett meghiúsulnak. A megrendeléskor befizetett összeg vissza nem igényelhető.
- Megrendelő a megrendelés leadásával vállalja, hogy a megrendeléskor leadott visszaszállítási időintervallum teljes egészében ő vagy az általa megbízott személy a megrendeléskor leadott címen tartózkodik. Szolgáltató nem vállalja a felelősséget azoknak a megrendeléseknek az időben történő visszaszállításáért, amelyek a fenti vállalás be nem tartása végett meghiúsulnak. A megrendeléskor befizetett összeg vissza nem igényelhető.
- A hozom-viszem szolgáltatás keretén belül szolgáltatott szárítás, 37 perc szárítási időt foglal magába, mely nem biztosítja minden esetben a szekrényszáraz textileket – a textilek anyagától, mennyiségétől és vízfelszívó képességétől függően. Ilyen esetben, Szolgáltatónak lehetősége van a Megrendelő költségére újabb szárítást indítani.
- Megrendelő felel azért, hogy egy megrendelt tételen belül egymással mosható textilek kerüljenek. Ezt Szolgáltató nem ellenőrzi. Az ebből eredő károkért Szolgáltató nem vállalja a felelősséget.
- Megrendelő felel azért, hogy a tisztítandó ruhaneműkre vonatkozó mosási/szárítási előírásoknak megfelelő programot illetve hőfokot válasszon. Szolgáltató nem vállalja a felelősséget a hibás programválasztából/hőfokból eredő károkért. A kiválasztott mosási programok, szárítási hőfokok módosítására a rendelés leadása után nincs lehetőség.
- Megrendelő felel azért, hogy a leadott ruhaneműk zsebeit megfelelően átnézze, és kiürítse. Szolgáltató nem vállal felelősséget a zsebekben, ruhaneműk között hagyott tárgyak által okozott károkért illetve a tárgyak eltűnéséért.
- Erősen szennyezett, foltos textilek esetén, Szolgáltató nem garantálja az összes folt és szennyeződés eltávolítását. Megrendelő köteles megfelelő folt- és/vagy egyéb vegyszeres tisztítóval az ilyen jellegű textileket előkezelni.
- Szolgáltató nem vonható felelősségre azokban a ruhákban esett károkért, amelyek eresztik a színüket vagy összemennek egy mosás során, a Felhasználó által a nem a címkén előírtaknak megfelelő program kiválasztásából vagy egyéb előírás be nem tartásából eredendő okokból kifolyólag.
- Szolgáltató nem vonható felelősségre mosott/szárított ruhaneműk, textíliák normál elhasználódásáért, zsugorodásáért vagy mosás közbeni szakadásáért.
- Szolgáltató nem vonható felelősségre a „különleges ellátást” igénylő, illetve kényes ruhadarabok esetleges sérüléséért, amelyeket különös figyelemmel kell tisztítani.
- Mobilpatyolat fenntartja magának a jogot, hogy visszautasítsa bármely ruhanemű, textília tisztítását.
- A Mobilpatyolat hálózat gépeiben tilos az állatszőrös textilek mosása és/vagy szárítása. Ezért a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy elutasítsa ezeknek kitisztítását.
- Szolgáltató nem vállalja a felelősséget a matracok, memóriamatracok, memóriapárnák, plüssállatok Mobilpatyolat gépeiben történő mosása és/vagy szárításáért. Ezért a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy elutasítsa ezeknek kitisztítását.
- A Mobilpatyolat hálózat gépeiben tilos a szőnyegek mosása és/vagy szárítása. Ebből fakadóan Szolgáltató elutasíthatja ezen textilek tisztítását.
- A Mobilpatyolat hálózat gépeibe cipőt vagy egyéb hasonló keményebb szárítandó tárgyat betenni tilos. Ezért a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy elutasítsa ezeknek kitisztítását.
XIII.) Panasz/Reklamáció:
A hozom-viszem szolgáltatással kapcsolatos panasz és/vagy reklamáció leadására írásban a hozom-viszem@Mobilpatyolat.hu emailen keresztül van lehetőség a Megrendelési azonosító megadásával.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó az Áruval vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Telefon: +36 30 689 8607
- Internet cím: https://mobilpatyolat.hu
- E-mail: hello@mobilpatyolat.hu
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36 Telefonszám: 06-72-507-154 Mobil: +36 20 283-3422 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu Honlap: www.baranyabekeltetes.hu | Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.228. Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764 Fax: 06-76-501-538 E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu Honlap: www.bacsbekeltetes.hu |
Békés Megyei Békéltető Testület Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszám: 06-66-324-976 Fax: 06-66-324-976 E-mail: bekeltetes@bmkik.hu Honlap: www.bmkik.hu | Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090 E-mail: bekeltetes@bokik.hu Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu |
Budapesti Békéltető Testület Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111. Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10. Telefonszám: +36-1-488-21-31 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Honlap: bekeltet.bkik.hu | Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszám: 06-62-554-250/118 E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu |
Fejér Megyei Békéltető Testület Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszám:06-22-510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Honlap: www.bekeltetesfejer.hu | Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszám: 06-96-520-217 E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu Honlap: www.bekeltetesgyor.hu |
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745 Fax: 06-52-500-720 E-mail: bekelteto@hbkik.hu; nemes.brigitta@hbkik.hu Honlap: www.hbmbekeltetes.hu | Heves Megyei Békéltető Testület Cím: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1. Postacím: 3300 Eger, Faiskola u. 15. Telefonszám: 06-36-416-660/105-ös mellék Mobil: 06-30-967-4336 E-mail: bekeltetes@hkik.hu |
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304. Mobil: 06-20-373-2570 E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu Honlap: www.jaszbekeltetes.hu | Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012 Mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877 E-mail: bekeltetes@kemkik.hu |
Nógrád Megyei Békéltető Testület Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. Telefonszám: 06-32-520-860 Fax: 06-32-520-862 E-mail: nkik@nkik.hu Honlap: www.nkik.hu | Pest Megyei Békéltető Testület Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefonszám: 06-1-269-0703 Fax: 06-1-474-7921 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap: http://panaszrendezes.hu/ |
Somogy Megyei Békéltető Testület Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6. Telefonszám: 06-82-501-000 E-mail: skik@skik.hu | Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszám: +36-42-420-280 Fax: +36-42-420-180 E-mail: bekelteto@szabkam.hu Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu |
Tolna Megyei Békéltető Testület Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet Telefonszám: 06-74-411-661 Fax: 06-74-411-456 E-mail: kamara@tmkik.hu; t-tiv@tmkik.hu | Vas Megyei Békéltető Testület Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszám: 06-94-506-645 Fax: 06-94-316-936 E-mail: pergel.bea@vmkik.hu Honlap: www.vasibekelteto.hu |
Veszprém Megyei Békéltető Testület Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116. Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111 E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu | Zala Megyei Békéltető Testület Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24. Telefonszám: 06-92-550-513 Fax: 06-92-550-525 E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu Honlap: www.bekelteteszala.hu |
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU